I rummet bakom min dörr

En exotisk smak smälter på mina läppar röda,
en frisk och mogen föda.
Dropparna från sista drycken rinner lätt,
och för stunden känns allting så rätt.

Lågorna från ljusen framför svajar i takt med luftens vind,
känner ett osynligt andetag mot min kind.
Jag måste ha tagit fel, för sådant är inget som sker,
men kan inte låta bli att undra om det är Någon som ler.

Ljudet från musiken når mig från topp till tå,
lyssnar på "meningen med livet" och "om vi var två".
Ska det vara så... eller ska man vara tre?
Finns det en mening med livet som vi bör be?

Man bör fundera på saker och ting i höst,
kanske för en gångs skull lyssna till ens innersta röst.
Har du gjort det någon gång förr?
Du vet, liksom öppnat en alldeles nyupptäckt dörr?

Jag har funnit en, sitter bakom just den,
men jag låter resten vara osagt till sen.
Jag minns orden Hon sa till mig innan jag sa farväl,
"Glöm inte att livet ger många dörrar och tusen vägskäl".

Fram till nu har jag passerat korsningar i tusenden,
och förmodligen lika många skäl att välja varenda en.
Nu sitter jag bakom denna dörr och ser...
... kanske är detta MIN mening i livet och Du skrattar och ler...


Kommentarer
Postat av: *

Lika bra som vanligt ;)

2009-09-06 @ 21:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback