En tanke på en höstmorgon.


En tidig höstmorgon, minusgraderna har varit ett faktum i natt, och fortfarande är det inte mer än drygt noll grader ute. Har klivit upp ovanligt tidigt för att vara en ledig dag idag, men det har sina orsaker. (Ska vara chaufför så här på morgonen.)
Det är nästan så att det är lika kallt inne som ute... ok, kanske lite överdrivet men sådär jättevarmt är det inte. Att det snart är vinter kan man inte komma undan, men jag undrar om vi kommer få snö inom den närmsta farmtiden.
Vad tror DU???
Jag är en aning tveksam, med tanke på hur senaste åren har sett ut, det är inte alls som när man var liten! Då kan man snacka om vinter, och vilken julstämning man hade då! Nu får man intala sig själv nästan att det är kul med jul! :) Nä men, kanske inte så, men faktiskt så är det inte lika lätt att få julstämning om det för det första inte är vitt på backen!
Det måste ni väl hålla med om???

image62

SÅ HÄR SKA DET SE UT!!! ELLER HUR?! :oP


Det var det... var bara tvungen att nämna nåt om den (förhoppningsvis) kommande vintern, med tanke på att jag fick en sån riktigt kall höstkänsla nu på morgonen; alldeles mörkt ute, lampor tända hemma, nollgradigt... you name it, liksom... Vad annat kan komma i tankarna om inte lite blivande vinter-tankar? *skratt*


IGÅR:
Dans blev det! Två timmars svängande i buggens namn! *ler* Kul var det, men mot slutet blev man faktiskt lite "hej, kom o hjälp mig!" Alltså, som ett annat ord för... less.. Nu ska ni inte tro att det var tråkigt, men man har sina upp-och-ner-gångar! Det gäller ju allt! I alla fall mer än det mesta!
Det var jätteskönt att få dansa, men det blev inte riktigt dansa loss. *skratt* Det tar vi till veckan! :P :P :P
Men jag känner mig alltid som en ny människa efter ett pass! Så även igår.

IDAG:
Ikväll blir det show för hela slanten! LORD OF THE DANCE står på scenen i Luleå ikväll, och dit ska jag! :D Det ska bli superkul! Har sett Riverdance för några år sen, så det ska bli spännande att se Michael Flatley's Lord of the Dance live! Detta är lite häftigare än Riverdance... ;o)
Så det blir middag o shopping i Lule. Skoj ska det bli!

image63

Jag é både laddad o taggad!

Annars, utöver det, blir det en ganska "lugn" dag... *tihi*


Lyssnar på musik, här i min ensamhet. Just nu strömmar Shania Twains "Up!" ur högtalarna. Blir på ganska gott humör av den... och tänker man på texten kan man ju känna så mer än en gång per år. *skratt*

Up! up up, can only go up from here
Up! up up, where the clouds gonna clear
Up! up up, there's no way but up from here

Det var några ord på vägen... :P

Now, let's just... chill...  Hasta la vista!

Kommentarer
Postat av: Malin

Klart jag överlever! :) Det är företagsekonomi och vääldigt många kapitel :/

Postat av: Malin

svar: tror det.. men det blir nog en hel del bloggande och tv-tittande också!

2007-10-10 @ 12:44:38
URL: http://xxmalin.blogg.se
Postat av: heidi

Hejsan! joo då, de mås fint. :) pluggar på som vanligt och även pappa ringde idag. De är som trevligt!
Jo nog kan vi höras till veckan.
Hur mås de själv? Fortfarande tandvärk? hali
P:S den finska sidan jag pratade om tidigare: http://fi.netlog.com

2007-10-10 @ 16:59:13
Postat av: Hanna

Hej hej!! Ååh va kul att se att gå på lord of the dance, fuskis :) och på tal om snö det är ju inte alls som när man var liten men jag är iaf glad att jag bor här uppe i härliga tornedalen (pajala) här får vi snö redan i nov ganska mycket oxå... bara hoppas att det blir så i år med :) för man får ju mer julkänsla då :) jo förresten på lördag ska vi vara hos syster och ha lite fest med henne och johanna och rickard, lena jansson och hennes kille skulle förmodligen komma förbi, så det är ju bara du kommer förbi om du har lust, ta med din kille om han vill :) vore skoj att ses, syster bor ju i sangis i jennies mammas och pappas gmala hus du vet det blåa på villavägen :) jag hör av mig närmare, kram kram.

2007-10-10 @ 18:52:23
URL: http://hannis83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback