Snöig jakt...

   Då var helgens jakt avklarad!

10 min efter att jag satt mig på första passet, hör jag att det prasslar till i skogen bredvid mig. Ser nånting därinne som liksom "studsar fram", ser sedan baken på en älg... och fram ur skogen kommer en jätteko! *hihi* Men allvarligt, har aldrig sett en så stor älgko! :o)
Nog är det alltså nåt speciellt när man sitter på pass i skogen och ingen i närheten, alldeles tyst... och så ser man alla dessa djur... Självklart ser man ju inte alltid nåt, men ändå.

Men jag måste fråga: vem uppfann ekorren?!?!?!?!
Den kan vara väldigt irriterande!

image80

I värmen innan vi drar ut på pass... Klockan är ca 6.30 på morgonen. Det är skönt med eld!

   Myspys...

Sen delas passen ut, och då kan det ju se ut så här:

     

Det är vekligen nåt speciellt...

Var ju tvungen att ta ett o annat foto på självaste jägaren:

 

Och gissa vad?! Det snöade på lördagen, mitt under jakten!  Så här såg min arm ut.

Slutligen blev det två kalvar som fälldes. Så lite kött fick jag att lägga i frysen, för att klara vintern. *ler*  Lite olyckligt blev det visserligen på söndagen, när jag började må lite dåligt, men for hem o sova i sisådär typ 5 timmar, sen mådde jag bättre. En släng av magsjuka kanske...

Efter en omgång med jakt, är det skönt att få värma sig. Så vad är bättre än en nyeldad o varm bastu? Kan säga att det var väl behövligt. Det är liksom ibland höjdpunkten på dagarna, dvs när tillfälle till bastu ges...

image88

Härligt...


Det var helgen, det.

Måndagen bestod av jobb. På kvällen blev det en promenad i regn o rusk. Det regnade inte när jag först gick ut, men sen... kan säga att det jag var ganska genomblöt. Drog på mig nå mysiga stora herrkläder (Pärs).. och bara njöt av värmen. *skratt*

Tisdagen, dvs igår, jobbade jag också.. slutade kl 19.30, därefter blev det dansträning. Men var hemma ganska tidigt, typ en timme senare. Det var ganska skönt, faktiskt. Satt o slappade framför TV:n. Mysigt. Visste dock itne riktigt vad jag skulle se så jag blippade fram o tillbaka... :o)

NU! Måste jag kila iväg, ska förbi jobbet en sväng, sen ska jag en snabbis till "stan", sen hem o tvätta och så tillbaka till stan... hey bara!!

Höres o synes! Tjohej!

Kommentarer
Postat av: malin

roligt med london. ska du göra något speciellt där eller? jo det är bra med mig, lite trött bara och så är det ju så himla kallt ute! *brr*

Postat av: Hanna

Vad härligt det verkar med jakt, kanske man själv börjar med det en gång i tiden :) Jodå det är bara fint med mig, jobbar för fullt och väntar till den 10 nov :) jo det pirrar riktigt rejält kommer bli så mysigt med en liten valp :) ha det fint, kram kram.

2007-10-24 @ 16:32:34
URL: http://hannis83.blogg.se
Postat av: Malin

låter jättemysigt! jag ska antagligen iväg till min syster för vi har lov nästa vecka så jag ska stanna där ett tag var det tänkt.. :)

2007-10-24 @ 22:38:42
URL: http://xxmalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback