Solsken i höstmörkret!



Idag, om något, har jag insett att det verkligen är höst! Jag menar, det är varmgrader, men lik förbannat är det kallt, och dimma, och fukt, och ja.. alla vackra färger! Ja, lite positiv måste jag ju verka iaf.. kan ju inte bara klaga!
Men en bra sak är ju att det snart är vinter!
Varför då?
Enkelt! Vill ju åka slalom och längdskidor! Och givetvis skoter!
Titta bara:

image41
Härligt!! Bilden är tagen i Dundret.

Och tänk va mysigt, när det blir vitt på marken! Då det liksom lyser upp den mörka natten. Nu när det är lika mörkt på marken som på natten så ser man ju inte ett dugg! Och tänk när det lyser i alla fönster, och man tänder ljus, snölyktor...
Och allas vår TOMTE! *myser redan*
Får se om man varit snäll i år eller om man måste vänta ett år till... Kanske får ställa in mig på det senare...

 KOLLA BARA!!!


Idag har jag träffat Yvette, min "gamla kompis" sen skoltiden. Men det var genom karaten som vi träffades och sa hej första gången... och det är en aning massa år sen nu.

image43

Yvette och jag.. Två solsken i höstmörkret! *ler*

Vi gjorde som sagt stan osäker idag, var runt o kollade nå kläder. Hittade väl lite grann. *ler* Efteråt tog vi oss en fika. Mums va gott! Måste nog börja dricka latte jag också. Fick ju provsmaka - och jisses så gott det var! I alla fall den sorten, måste lägga namnet på minnet!
Eller jag redan glömt...???

Dagen i all ära och flera glada skratt, gjorde ju att det tråkiga höstvädret inte besvärade oss:

image44

Vi sågs inte igår precis, om man säger så! Det är ett j*vla bra tag sen! Så det var jättekul! Vi måste nog försöka fixa nån slags tradition eller nåt! *ler*


Och här hemma då? Tvättmaskinen är i full gång! Väntar bara på att den ska vara färdig nån gång, tänkte ju ta mig en promenad in till Kalix sen. Och hoppas på skjuts hem ikväll! *ler*

Nee, nu ska jag slänga i mig nå mat... känner jag.


 
...snart snart snart...

Men ta't lugnt o ha de bra!
Gör inget jag inte skulle ha gjort! *blink*


Kommentarer
Postat av: aegnes

hej malin. tjuvläser din blogg. kollade lite längre bak å ser att du tränat magdans en morgon, gissa vart jag ska om en timme ca???? ja just d på magdans......

2007-10-01 @ 16:50:35
Postat av: Hanna

Hejsan!! Jodå allt är fint, men bara väldigt trött, känner mig lite små hängig och ont i halsen, är väl nån förkylning på gång. Jobbigt!! Händer för dig då?? allt bra?? Vilka härliga bilder du har på din blogg. Ha det fint... kram kram.

Postat av: Heidi

ja, de märks verkligen att de är höst :) Vi får se hur de blir med lördagen.. har 3 skoluppgifter att fixa som ska vara klara den här veckan. Så får se..... kram kram!

2007-10-02 @ 12:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback