VILKEN HELG!!!

Jag som trodde att tandvärken var förbi... tänk så fel man kan ha! Det har varken blivit dans eller annat ståhej i helgen! Fredagen började med att jag for på jobbet, men efter 1,5 timme så var det kört... Bara grät pga tandvärk! Men jag trodde ju då att det var "eftervärkningar" från tanden som drogs ut, så jag täntke ju inte desto mer på det. Nå, i alla fall, så for jag hem, vräkte i mig tabletter, inflammationshämmande, smärtstillande - you name it!
Och så kom lördagen, var till stugan en sväng på dan... och så när vi é på väg hem kände jag att det började värka i tanden bredvid "hålet" (där den andra suttit)... men det var rätt lugnt just då.... Detta var vid 13-tiden, men jag säger bara... vid 15-tiden - då kom TÅRARNA! Fy fan hur ont jag hade! Jag bara grät o grät, i sträck till kl 18 eller nåt! Jag var tvungen o ringa till min tandläkare, och hur snäll var han inte som kom till "jobbet" en lördag kväll! Men jag lovar, hade inte han kunnat hade jag måsta försöka få tag på en jourtandläkare, för jag hade inte klarat en minut till!

Väl hos tandläkaren var det bedövning på bedövning som gällde! Ärligt talat trodde jag att jag skulle svimma där i stolen!

Orsaken? Nerven som sitter i tanden... den var DÖD! Och det innebär en ännu större inflammation än man annars kan få. Så han satte in nån medicin, som smakade pyton, men efter ett tag var det helt ok. :)

Då kunde jag se ut så här iaf:

image53

Vet inte om det syns så tydligt här, men min vänstra sida är (än idag) lite "svullen"... pga alla j*vla problem!

Och så kom söndagen, dvs igår, då gick jag på starka värktabletter. På kvällen, innan jag skulle gå o sova, kom värken... lite sådär smygande... det liksom "ligger o pyr"... :o(
Och på morgonen åkte jag in med Pär till mor o far, nu snackar vi före kl 6! Och klockan närmar sig sakta men säkert 10.50 - då ska jag igen till tandläkaren! Alltså, det är tredje gången på MINDRE ÄN EN VECKA! Och jag med min tandläkarskräck...

Hoppas det är sista dagen med värk!


Så håll tummarna för mig!



Nog om det!
Det känns lite måste jag erkänna, det tar emot att säga att det inte blev nå dans i lördags. *snyft* Hade verkligen sett fram emot att få dansa, det är längesen vi var på dans sist. Men det sägs ju att det går fler tåg, jag antar att det gäller även nu. Får hålla ögonen öppna! :) Och tro mig, inte stänger jag mina ögon i första taget! :D

Annars händer det inte så mkt på denna front just nu.. med tanke på den förbannade tanden! Den har förstört min helg! Det ska gudarna veta!


Så, om detta ska vara början på nåt nytt... det har jag ännu inte kommit fram till. Funderade i samband med val av kategori, men väljer ändå att sätta detta under den kategorin... för när jag tänker en extra gång, så... kan jag ju faktiskt inte äta godis, inte dricka läsk eller stoppa i mig nåt annat onyttigt, eftersom jag har ett öppet hål, och det tar ca 2 veckor innan det läkt igen och utöver det kanske några månader innan visdomstanden har hoppat dit... så det blir ju som en nyttighets-tid detta... träning och bra kost... Så jag får väl säga att det finns inget ont som inte har nåt gott med sig... Jag äter med ögonen!

Dags o bruscha the teeth...

Kommentarer
Postat av: kimJ

hehe kul att du kollar in hos mig igen :D Ha en bra dag!

Postat av: heidi

men fy fan va jobbig helg du har haft. Och de var jättetråkigt att ni inte kunde fara o dansa. Vet hur mycket du såg framemot de :( Men vi får hålla ögona öppna båda två :)
hali

2007-10-08 @ 10:42:26
Postat av: malin

svar: hihi :) perfekt tidsfördriv! :D

2007-10-08 @ 13:23:09
URL: http://xxmalin.blogg.se
Postat av: malin

jodå allt är jättebra. själv?

2007-10-08 @ 13:35:06
URL: http://xxmalin.blogg.se
Postat av: kimJ

jaa du min tand är oxå dålig ska få en skena och sova med på nätterna hoppas det blir bättre.. Kram

2007-10-08 @ 14:14:28
URL: http://Kimj.blogg.se
Postat av: Linda

får rysningar bara vid tanken av vad du får stå ut med..! Angående det där med cyklarna, håller med dig, det är som taget ur någon komedi eller nåt!

2007-10-08 @ 15:48:07
URL: http://lindalaa.webblogg.se
Postat av: Jenny

Men åhhh gumman vad jobbigt du verkar ha det just nu! Kan ju erkänna att jag brukar vara in på din sida ett par gånger per dag och kika/läsa. Tycker du är så duktig på att uppdatera + att det är så roligt att kunna läsa om vad som händer i ditt liv. TYVÄRR är jag
såååå dålig på att lämna kommentarer men ska försöka skärpa till mig.
De har varit många fiiina bilder i bloggen din på sista tiden..

Vad roligt att ni ska åka iväg en sväng.. Hur länge blir ni borta??

Kram

2007-10-08 @ 19:11:14
URL: http://loverose.webblogg.se
Postat av: Malin

ah, stackare.. kan inte vara speciellt trevligt! jag gör inte så mycket, slappar mest.. vad gör du?

2007-10-08 @ 19:13:50
URL: http://xxmalin.blogg.se
Postat av: Hanna

Men gud vad trist att få så ont i tanden igen, stackare, hoppas du blir bättre snart. Min mamma fick en inflammation i sin tand i vintras men hon hade inte så ont i tanden hon fick 40 graders feber och svullen kind istället. Så hon blev inlagd på sunderbyn.. Men sen blev hon frisk igen, bara det går över så :) Jo vi kommer till kalix till helgen, kanske svänger förbi ica då :) ha det fint.. kram kram..

2007-10-08 @ 21:11:59
URL: http://hannis83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback