Jobbar och tänker...

Klockan är snart 4.30 på morgonen...

... och här sitter jag framför datorn.
Nee, skämt åsido, så jobbar jag natt. Tredje natten på rad faktiskt. Det går väldigt bra och det känns ganska skönt. *ler* Fråga mig inte varför, men det är helt ok.

Jobbar på sjukhus.

* * *


KÄRLEK

Hur vet man att man älskar någon?

När man blir knäsvag när man pratar med denne man eller kvinna?
När benen viker sig när man till Någon försöker hinna?
Eller är det när man får ont i magen (nervös) varje gång man personen ser?
När man blir mållös eller "fnissig" när Någon mot en tittar och ler?
När det pirrar inför varje ny dag man är i närheten av varann
och man intalar sig att drömmen kan bli sann?

Kan det vara när man innerst inne vet att man är säker som få...
... men rädslan att en annan kommer in i bilden finns där ändå...?
Att man oroar sig att förlora det man nyss har fått?
... och ändå oroa sig att Kärleken har gått...

* * *
Satt just i tankar långt bortom denna värld, tänker i gåtor, tänker i klarhet...
Kan inte riktigt beskriva, men Ni vet säkert vad jag menar. Ibland får man känslan av att vara närvarande men ändå borta, här men ändå där, vid medvetande men ändå omedvetande...

Man kan liksom inte sätta fingret på vad det är...

* * *
Man kanske börjar tänka lite för mycket när man har vänt på dygnet. *ler* Nåja, går ju av passet om ca tre timmar (7.30) så då får man ju krypa under täcket och snutta kudden och bli människa på nytt. *skratt*


Ja, detta blev en liten uppdatering... vet inte vad som hände, men det kändes som att det var meningen att jag skulle skriva just nu, just idag och just då...
Vem vet? Kanske var det jobbandet som fick mig att... ta mitt "förnuft till fånga"? Vad vet jag... *ler*


Kommentarer
Postat av: Tessah

Bra skrivet malin ...tankar är tankar ...som man måste få ut ibland! :)



tack för sällskapet idag gumman!! KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback