Allt är minne... för mig...

Ett minne är personligt och bara till för mig,
men detsamma gäller faktiskt för dig.
Trots det kan vi ändå dela den, du och jag,
och minnas tillsammans framöver någon dag.

Fotoalbumet väcker allt och mycket till liv,
det man nästan glömde tog för en sekund nya kliv.
Och bredvid låg kudden jag alltid ville ha,
men den bråkade vi om så som det skulle va.

Minns historien om tavlan ingen ville få på plats,
och till hyllan jag inte ens nådde om jag så tog sats.
Och kortleken med motivet ingen förstod sig på,
men den uppfyllde sitt syfte till max ändå.

Och där är dörren som leder bort från nu,
när dörren nu stängs är det bara du.
Många gånger har den öppnats för mig,
men så kom det en dag då den tackade för sig.

I handen pressas nyckeln hårt,
för trots ett svar är saker och ting svårt.
Nyckelringen är inget undantag till dig,
faktum är att ALLT är och förblir minnen... för mig...


Kommentarer
Postat av: *

Då gör jag så...

Känner igen mig så jäkla mycket i det du skriver.

2009-09-04 @ 10:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback