Något nytt?

Skog och växter passerar utanför min dörr,
vägen blir allt längre, mer okänd än förr.
Vart bär det av?
Ingen har ett svar, inte ens han som det gav.

Passerar en mack, flera hus och ängar i grönska,
inget är sig likt men det före är inte glömska.
Att gå från en plats på jorden till en annan del,
kan vara nyttigt eller bra, men även trist eller fel.

"Minns det som var" lättare sagt än gjort,
"men blicka framåt - mot något stort".
Man vet inte vad Någon har för planer för en,
vi kan dock lita på att de blir sagda om och om igen.
 
Ett nytt fönster skiljer mig från världen,
en ny bro att kliva på efter den långa färden.
Att tända en lampa som efter en flytt,
det går om man vill och kanske början på något nytt?


Kommentarer
Postat av: *

Skrivt de texter som ligger här själv.

Än en gång, känner igen mig så....

2009-09-04 @ 12:29:25
Postat av: mkitti

Det är helt mina ord, och de faller på plats när jag sätter mig och skriver, inget jag "hittar på i förväg" utan när jag loggar in på bloggen så kommer det fram...

Hade tänkt försöka med minst en per dag... tagit mig i kragen...

2009-09-04 @ 12:51:24
Postat av: *

OK.. De är bra att skriva, gör oxå de..

2009-09-04 @ 16:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback