Ny start - full fart

Morgonstund har guld i mun, hörde jag en röst,
känner tyngden släppa från mitt bröst.
Njuter av stundens givande och tagande,
känner rädslan bli ett starkt försvagande.

Igår föll det över mig i lugnan ro,
mitt hjärta berättade var det vill bo.
Mitt välbefinnande jag satsar högt åter,
ska satsa som aldrig förr, annars ingen mig förlåter.

Solen lyser upp min dag, min start,
ger nu allt för att verkligen sätta fart.
Ska ta in i livets alla intryck,
och ta åt mig av att få ett ordentligt ryck.

Ska kämpa för min glöd, mitt liv och min kraft,
det ska bli bättre och bättre än jag tidigare haft.
Jag vet, det kanske låter som att jag på nytt igen har vaknat,
och jag lovar Dig, detta är verkligen vad jag saknat.

Har tagit mitt liv och valt en ny bana,
och jag borde göra det även till en ny vana.
Nu sätter jag ner min fot på språng,
och låter motionen ha sin gilla gång...


Kommentarer
Postat av: Hjärtat

Vad du är underbar.......

2009-09-15 @ 17:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback