Livet vänder...

När tanken minst anar - pang! och livet vänder,
när hjärtat slocknat - pang! och den tänder.
Att bearbeta sista är ett stort NEJ.
Har inte tänkt titta över axeln på mig.

Jag låter bli att tänka, låter bli att undra,
om jag vill förbli - ögonen blundar.
Hjärnan vet, tanken vet, och Någon vet,
men annars är det nog mer en hemlighet.

Mitt största misstag i mitt liv har nu gått,
och nu det bästa jag fått.
Mina nya rum inreds snart,
och livet börjar åter ta fart.

Lever här och nu, och myser varje dag jag vaknar,
men när dagarna är tomma så är det Någon jag saknar.
Klockorna tickar och tiden går,
varje dag läggs till det som blir våra år.

Tiden ser ljusare ut än mörkrets makt,
och äntligen är även den mörkaste natten ljusare än sagt.
Jag vill, jag kan, jag ska... jag är...
... och på stigen, längs vägen, vid strandens kant finns han alltid där.

Jag ser, jag känner, jag orkar... jag tror...
... det blir starkt när man vet var känslorna bor.
En sak är klar, flera är säkrare än förut,
det är ömsesidigt, det är värme och det finns inget slut...



Kommentarer
Postat av: Älsklingen

Puss älskling...

2010-01-13 @ 10:00:47
Postat av: Leia

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback